|
|
デビッド アリン
David Aline デビッド・アリン 所属 神奈川大学 国際日本学部 国際文化交流学科 神奈川大学大学院 人文学研究科 欧米言語文化専攻(言語教育・応用言語学コース) 職種 教授 |
|
言語種別 | 英語 |
発行・発表の年月 | 2024/01 |
形態種別 | 学術雑誌 |
査読 | 査読あり |
標題 | Layers of oriented-to identities in language learner peer discussion tasks |
執筆形態 | 共著 |
掲載誌名 | TESOL Quarterly |
掲載区分 | 国外 |
出版社・発行元 | Wiley |
著者・共著者 | David Aline and Yuri Hosoda |
概要 | Employing membership categorization analysis and conversation analysis, we uncover how students performing classroom discussion tasks for language learning locally ascribe themselves and others to various identity categories within single discussion activities. Data consist of 126 hours of video-recorded small-group discussions for second language learning collected in Japanese universities. Analysis unveiled the members' methods by which students themselves construct their identities in invoking various membership categories. |