|
|
ホソダ ユリ
Hosoda Yuri 細田 由利 所属 神奈川大学 国際日本学部 国際文化交流学科 神奈川大学大学院 人文学研究科 欧米言語文化専攻(言語教育・応用言語学コース) 職種 教授 |
|
言語種別 | 英語 |
発行・発表の年月 | 2020/07 |
形態種別 | 学術雑誌 |
査読 | 査読あり |
標題 | Prefacing opposition: Resources for adumbrating conflict talk in second language peer discussions |
執筆形態 | 共著 |
掲載誌名 | IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Online Preview |
掲載区分 | 国外 |
巻・号・頁 | 58(2),pp.161-194 |
著者・共著者 | Aline, D. & Hosoda, Y. |
概要 | This study provides an empirical analysis of conflict talk among second language learners, focusing on the opening aspects of conflict talk sequences, specifically the short sequences between an arguable and initial opposition. |