|
|
イートン フレデリック チャーチル
Eton Churchill イートン フレデリック チャーチル 所属 神奈川大学 国際日本学部 国際文化交流学科 職種 教授 |
|
言語種別 | 日本語 |
発行・発表の年月 | 2010/06 |
形態種別 | 学術雑誌 |
査読 | 査読あり |
標題 | Symbiotic gesture and the sociocognitive visibility of grammar in second language acquisition |
執筆形態 | 共著 |
掲載誌名 | The Modern Language Journal |
巻・号・頁 | 94(2),234-253頁 |
著者・共著者 | Eton Churchill,Takako Nishino, Hanako Okada, Dwight Atkinson |
概要 | This paper argues for the embodied and environmentally embedded nature of second language acquisition. Through fine-grained analysis of interaction using Goodwin's (2003) concept of symbiotic gesture, we illustrate how a tutor, learner, and grammar worksheet interact to create perceptible links across cognition, social action, and the material world in studying English grammar. |