|
|
チョウ ゼンシュン
Zhang Shanjun 張 善俊 所属 神奈川大学 情報学部 計算機科学科 神奈川大学大学院 理学研究科 理学専攻(情報科学領域) 職種 教授 |
|
言語種別 | 日本語 |
発行・発表の年月 | 2009/11 |
形態種別 | その他 |
査読 | 査読あり |
標題 | The Design of An Optical Lens Simulator by OpenGL |
執筆形態 | 共著 |
掲載誌名 | 2009 Second International Conference on Intelligent Networks and Intelligent Systems |
掲載区分 | 国外 |
出版社・発行元 | IEEE |
巻・号・頁 | 665-668頁 |
著者・共著者 | Lei SHENG†, Shanjun ZHANG,‡ and Hongbing ZHU |
概要 | It’s generally to use aberration theory for
optical path calculation because of we can do it by hands. As the computer improved rapidly, we should make it do numerical calculation instead of our brain. This paper proposed a new way of calculating the every single rays for whole optical path precisely. Then make the result to 3D animation by using OpenGL and program parameters can be changed real time by using keyboard or mouse. Finally, we compare results to aberration theory. |