チョウ ゼンシュン   Zhang Shanjun
  張 善俊
   所属   神奈川大学  情報学部 計算機科学科
    神奈川大学大学院  理学研究科 理学専攻(情報科学領域)
   職種   教授
言語種別 日本語
発行・発表の年月 2009/11
形態種別 その他
査読 査読あり
標題 The Design of An Optical Lens Simulator by OpenGL
執筆形態 共著
掲載誌名 2009 Second International Conference on Intelligent Networks and Intelligent Systems
掲載区分国外
出版社・発行元 IEEE
巻・号・頁 665-668頁
著者・共著者 Lei SHENG†, Shanjun ZHANG,‡ and Hongbing ZHU
概要 It’s generally to use aberration theory for
optical path calculation because of we can do it
by hands. As the computer improved rapidly, we
should make it do numerical calculation instead
of our brain. This paper proposed a new way of
calculating the every single rays for whole optical
path precisely. Then make the result to 3D
animation by using OpenGL and program
parameters can be changed real time by using
keyboard or mouse. Finally, we compare results to
aberration theory.