(最終更新日:2020-03-23 21:52:31)
  オオサキ タカノリ   Osaki Takanori
  大﨑 孝徳
   所属   神奈川大学  経営学部 国際経営学科
   職種   教授
■ 学会発表
1. 2018/11 Japanese and Filipino Students as Consumers: Does Country of Origin Affect their Purchasing Decision?(2018 Conference of Society for Marketing Advances)
2. 2018/04 Japanese Students as Consumers: Does Country of Origin Affect their Purchase Intention?(42nd Annual Marketing Educators' Association Conference)
3. 2018/03 Does Country of Origin Affect Consumers' Purchase Intention? The Case of UNIQLO in the Philippines(11th Global Business Conference)
4. 2017/07 What Do Customers Want from Premium Brands? A Case Study of Premium Automobiles(2017 Academy of Marketing Conference)
5. 2016/08 Are Premium Services Attractive in an Empty Room? Customers Who Desire Quality vs. Customers Who Desire Superiority(2016 Summer AMA (American Marketing Association) Academic Conference)
全件表示(55件)
■ 著書・論文歴
1. 著書  Affordable Luxury Marketing: Application of Japanese Best Marketing Practices to Emerging Markets (単著) 2020/01
2. 著書  プレミアムの法則 (単著) 2010/08
3. 著書  ITマーケティング戦略:消費者との関係性構築を目指して(増補版) (単著) 2009/04
4. 著書  日本の携帯電話端末と国際市場:デジタル時代におけるマーケティング戦略 (単著) 2008/04
5. 論文  Perceptions of Premium Service and Superiority: Why Do Customers Pay More for High-value-added Domestic Airline Services in Japan? (共著) 2016/08
全件表示(119件)
■ 研究課題・受託研究・科研費
1. 2013/04~2016/03  消費財メーカーにおける高付加価値商品のマーケティング・マネジメント 基盤研究(C) 
2. 2010/04~2013/03  日本のエレクトロニクスメーカーの国際マーケティング戦略 基盤研究(C) 
3. 2004/04~2006/03  インターネットを活用した消費者参加型製品開発に関する実証的研究 若手研究(B) 
■ 講師・講演
1. 2020/01 Affordable Luxury Marketing(De La Salle University, Manila, Philippines)
2. 2017/02 PB を高く売る戦略とは(東京ビッグサイト,東京)
■ 現在の専門分野
マーケティング, 国際マーケティング (キーワード:プレミアム)