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(最終更新日:2022-12-09 16:58:36)
ヤマネ マキ
Yamane Maki
山根 麻紀
所属
神奈川大学 国際日本学部 国際文化交流学科
神奈川大学大学院 人文学研究科 欧米言語文化専攻(言語学コース)
職種
准教授
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専門分野
言語習得論
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学歴・学位
1.
1995/09~2003/05
コネチカット大学大学院 言語学部 博士課程修了 Ph.D.
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学位等
Ph.D.
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著書・論文歴
1.
論文
Interpretation of indefinite pronouns in L2 acquisition Proceedings of Pacific Second Language Acquisition Research Forum 2016 pp.243-246 (単著) 2017/03
2.
論文
第二言語における動詞の項構造の習得について 言語の個別性と普遍性 239-254頁 (単著) 2008/03
3.
論文
Disjoint reference of pronominal binding in adult L2 English by Japanese learners The Proceedings of GALA (Generative Approaches to Language Acquisition) 2005 pp.476-486 (共著) 2006/09
4.
論文
中間言語像の変遷:生成文法を理論的枠組みとして 神奈川大学言語研究 (27),161-171頁 (単著) 2005/03
5.
論文
It's still dark here, flick another switch on: Adult L2 interlanguage grammars in the middle of parameter resetting The Proceeding of the Fourth Tokyo Conference on Psycholinguistics pp.291-312 (単著) 2003/11
6.
論文
Grammaticality judgment patterns of English Left Branch violations of Japanese Adult L2 learners The Proceeding of the Second Tokyo Conference on Psycholinguistics pp.275-283 (単著) 2001/11
7.
論文
The Status of Japanese moraic consonant Q as a temporal cue in speech production and perception University of Connecticut Linguistics Working Paper pp.157-171 (単著) 2000
8.
論文
Subject-Object asymmetries and children's Left Branch violations The 23rd Boston University Conference on Language Development Proceedings. Cascadilla Press. pp.732-740 (共著) 1999/03
9.
論文
On the nature of Left-branch violations in child English The 22nd Boston University Conference on Language Development Proceedings. Cascadilla Press. pp.91-96 (共著) 1998/03
10.
論文
L2 Rigidity:The Scope Principle in adult L2 grammar The 20th Boston University Conference on Language Development Proceedings pp.494-505 (共著) 1996/03
5件表示
全件表示(10件)
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学会発表
1.
2009/06
ヒンディ語母語話者の日本語学習における格助詞削除の習得(日本第二言語習得学会第10回年次大会)
2.
2004/12
Variations of WH-movement in L1-Japanese/L2-English interlanguage grammars(Generative Approaches to Language Acquisition North America)
3.
2002/07
第二言語としての英語における循環移動について(言語科学会第4回年次大会)
4.
2002/05
トレースはどこへ行った?(日本第二言語習得学会第2回年次大会)
5.
2001/05
成人英語学習者の複合WH疑問文における文法性判断について(日本第二言語習得学会第1回年次大会)
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教育上の能力
●教育方法の実践例
1.
2020/04/01~2021/09/30
ZoomとMS Teamsを併用した双方向・反転授業の実施
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本学関連サイト
1.
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