(最終更新日:2022-10-04 14:57:30)
  デビッド アリン   David Aline
  デビッド・アリン
   所属   神奈川大学  国際日本学部 国際文化交流学科
    神奈川大学大学院  外国語学研究科 欧米言語文化専攻(英語教育・英語学)
   職種   教授
■ 著書・論文歴
1. 論文  Deployment of the formulaic utterance "How about~" in task-based second language classroom discussions (共著) 2021/08 Link
2. 論文  Prefacing opposition: Resources for adumbrating conflict talk in second language peer discussions. (共著) 2020
3. 論文  Establishing joint attention with multimodal resources in lingua franca guided tours (共著) 2021/12 Link
4. 論文  Deployment of I don't know and wakannai in second language classroom peer discussions (共著) 2022 Link
5. 論文  Single episode analysis of extended conflict talk sequences in second language classroom discussion (共著) 2015
全件表示(56件)
■ 研究課題・受託研究・科研費
1. 2022/04~  Collaborative construction of emergent grammar in Japanese university English language learning tasks: From graphic materials to spoken and written production 競争的資金等の外部資金による研究 (キーワード:emergent grammar / language learning tasks / conversation analysis)
2. 2019/04~  Second Language Interactional Competence as Observed in Sightseeing Tours and Its Application to English Education 競争的資金等の外部資金による研究 
3. 2018/04~2022/03  Formulaic utterances deployed as stance markers in Japanese university English language learners' peer discussion tasks 競争的資金等の外部資金による研究 (キーワード:formulaic speech / conversation analysis / epistemic stance / task-based learning / lexical phrases / L2 interaction / IDK / formulaic phrases / epistemic stance markers / task based learning)
4. 2015/04~2017/03  Learning to argue, support, and defend a stance in a second language: Interactional features of conflict talk sequences in university English peer discussion tasks 基盤研究C 
5. 2011/04~2013/03  大学生の「英語が使える」能力の実情観察研究:暫時的及び長期的研究 基盤研究 (C) 
全件表示(12件)
■ 受賞学術賞
1. 2020 第20回徳川宗賢賞(萌芽賞) Link
■ 現在の専門分野
英語教育, 心理言語学, 第二言語習得, 会話分析 
■ 科研費研究者番号
70289958
■ 本学関連サイト
1. 「神大の先生」サイトページ Link